ERP eta CRM. Hauek bi dira kudeaketa tresnak enpresa batean garrantzitsuena. Izan ere, bere akronimoarekin lotuta dago digitalizazio prozesua jorratu duen edozein erakunderen ekosistema teknologikoa. Tamaina edo sektorea edozein dela ere, bi irtenbideak berezkoak dira enpresa-jarduerari oraintxe bertan. Baina zertaz osatuta daude? Zein dira haien desberdintasunak? Ikus dezagun zer da ERP eta CRM bat .
Zer da CRM eta ERP bat?
Has gaitezen bi kontzeptuak, ERP eta CRM argituz :
- ERP. ERP bat ( Enterprise Resource Planning) software sistema integratua da erakunde baten kudeaketa arintzea ahalbidetzen duena. Nola? Hainbat sailetako informazioa zentralizatzea, hala nola, finantzak, giza baliabideak, produkzioa, salmentak, etab., eta funtsezko prozesu operatiboak eta administratiboak automatizatzea. Ondorioz, eraginkortasunaren hobekuntza da, errore-marjinaren murrizketa (ere araudiaren betetzeari dagokionez ) eta datu fidagarri, neurgarri eta konparagarrietan oinarritutako erabaki estrategikoak hartzeko laguntza denbora errealean.
ERP egoki bat erabiltzeak kostuak nabarmen murrizten lagun dezake. Batetik, baliabideen esleipena hobetzen duelako. Bestetik, denborak laburtu eta zereginak automatizatzen dituelako. Ez alferrik, HR sailek ikusi dute ERPan a Talentuaren kudeaketan aliatua , nominaren administrazioa, epe luzerako baliabideen plangintza eta langileen errendimenduaren azterketa bezalako zereginak erraztuz.
- CRM. CRM bat ( Bezeroen Harremanen Kudeaketa) edo Bezeroen Harremanen Kudeaketa) enpresei beren bezeroekiko interakzioak kudeatu, aztertu eta optimizatzeko aukera ematen dien softwarea da. Eta ez oraingoekin bakarrik, baita balizkoekin ere. CRMri esker, erakundeek bezeroen gogobetetasuna hobetu eta, horrekin batera, bezeroen leialtasuna hobetu eta berriak erakar ditzakete. Laburbilduz, salmentak areagotzea marketin, publizitate, komunikazio eta bezeroarentzako arreta prozesuak optimizatuz.
CRM batek bezeroaren esperientzia hobetu dezake zerbitzu pertsonalizatuago eta eraginkorraren bidez, eta hori ezinbestekoa da komunikazioa hobetzeko edo harreman sendoagoak eta iraunkorragoak eraikitzeko helburu duten estrategietan. .
Azken urteotan, CRM-k aplikazioa aurkitu du talentuen kudeaketaren arloan. -ren irtenbideen bidez Kontratazio CRM edo Talentuaren Harremanen Kudeaketa, HR sailek hautagaiekin duten harremana hobetu dezakete. Izan ere, hautapen prozesuan eraginkortasun handiagoa lortzen dute eta deiturikoak onartzen dituzte hautagaiaren bidaia bere lehen fasetik. Eta azken honekin, motibazioa eta langileen konpromisoa .
ERP eta CRMren arteko beste desberdintasun batzuk
Hori bai, ERP eta CRM baten arteko lehen aldea ezarri genezake . ERP-k barne-kudeaketa errazten duen bitartean, CRM-k kanpoko kudeaketa errazten du, eta horrek bezeroarentzako zerbitzua dakar.
ERP eta CRMren arteko beste desberdintasun batzuk hauek dira:
- Soluzio hauek erabiltzen dituzten sailak eta profesionalak. ERP enpresa baten barne baliabideak kudeatzera bideratzen den soluzio bat da, prozesu operatiboak eta administratiboak optimizatuz eraginkortasuna hobetzeko eta kostuak murrizteko. HR sailak dira, beraz, sistema horien onuradun nagusiak. CRM, bere aldetik, bezeroekiko harremanen kudeaketa errazteko diseinatuta dago marketin, publizitate, komunikazio, salmenta, salmenta osteko zerbitzua eta bezeroarentzako arreta zerbitzuetan.
- Orokortik zehatzera. ERP batek enpresa baten barne prozesu guztiak sistema bakar batean integratzen ditu. Horrela, prozesuak bateratzen ditu eta arlo guztien ikuspegi orokorra eskaintzen du. CRM-k, ordea, bezeroaren bizi-ziklo osoa kudeatzen du, beruna eskuratzetik bihurtze eta epe luzerako atxikipenera, ikuspegi bakar eta bideratuago honetan oinarrituta. Hala, kontuan hartzen dituzten datuetan ere desberdinak dira. Lehenengoa, barne izaerakoa; Bigarrena, kanpokoa, bezeroei eta haien kontsumo ohiturei edo enpresarekiko elkarrekintzari buruzkoa.
- Helburuak. ERPak optimizazioaren bidez operazio-kostuen murrizketa nabarmenak eragiten dituen arren, CRM-k etekinak areagotu nahi ditu bezero-base edo leialtasunaren bidez.
Horrela, bi tresnak osagarriak eta ezinbestekoak dira gaur egun edozein jarduera ekonomikoren bideragarritasuna bermatzeko.